- Pretendent:
- GAGAUZ Valeri
- Conducător științific:
- Belostecinic Grigore, dr.hab, prof. univ.
- Tema tezei
- Evoluții și tendințe specifice marketingului în condițiile consolidării economiei digitale
- Specialitatea științifică:
- 521.04 – Marketing și logistică
- Data și ora susținerii:
- 11 noiembrie 2024, ora 14:00
- Localul:
- Academia de Studii Economice din Moldova: mun. Chișinău, str. Mitropolit G. Bănulescu Bodoni, nr. 61, etajul 3, sala Senatului (bloc A).
Principalele rezultate obținute:
- Evidențierea esenței economiei digitale, elementelor acesteia și impactului asupra evoluției și tendințelor marketingului.
- Identificarea direcțiilor principale de transformare a instrumentelor de marketing în condițiile economiei digitale.
- Determinarea gradului de digitalizare a business proceselor la întreprinderile din Republica Moldova (în baza sondajului care a cuprins 131 de întreprinderi) ).
- Elaborarea tipologiei întreprinderilor în funcție de tipul strategiilor de marketing, mărimea lor, și nivelul de avansare în domeniul marketingului digital.
- Evidențierea influenței specificului pieței asupra modelului strategiilor de marketing în segmentele B2C și B2B (în baza studiilor de caz, 7 companii);
- Determinarea principalelor direcții de perfecționare a pregătirii cadrelor în domeniul marketingului pe baza așteptărilor antreprenorilor și a practicilor lor (în baza sondajului);
- Elaborarea recomandărilor practice ce țin de promovarea economiei digitale și dezvoltarea antreprenoriatului prin utilizarea marketingului digital.
Comisia de susținere publică a tezei de doctor:
Preşedinte – COTELNIC Ala, doctor habilitat în ştiinţe economice, profesor universitar, ASEM
Conducător ştiinţific –BELOSTECINIC Grigore, dr. hab. în științe economice, prof. univ, ASEM
Referent oficial – SAVCIUC Oxana, dr. în științe economice., conf. univ., ASEM
Referent oficial – ȘAVGA Larisa, dr. hab. în științe economice, prof. univ., UCCM
Referent oficial – CHIRIAC Lilia, dr.în științe economice, conf. univ., UTM
Referent oficial – TUTUNARU Sergiu, dr. în șt. fizico-matematice, conf. univ., ASEM
Publicațiile la tema tezei, total 11, din care mai relevante:
- GAGAUZ, V. Challenges and opportunities of digital integration in marketing: a business perspective. In: Economy and Sociology, 2024, nr.1, pp. 66-78. 1,0 c.a. Categoria B+. Disponibil: https://doi.org/10.36004/nier.es.2024.1-07
- GAGAUZ, V., & GAGAUZ, O. (2023). Advancing digital marketing in Moldova: an analysis based on a sociological survey of entrepreneurs. Economy and Sociology, (1). https://doi.org/10.36004/nier.es.2023.1-07 Categoria B+
- GAGAUZ, V. Digital marketing in the practice of small and medium enterprises in the Republic of Moldova. In: Economy and Sociology. 2020, no. 1, June, pp. 64-73.DOI: https://doi.org/10.36004/nier.es.2020.1-06 Categoria B+
- GAGAUZ, V. ERP system implementation in the small and medium enterprises: evidence from the Republic of Moldova. Economia contemporană, Pitești, 2022, nr. 4. P.154-161 Categoria B+ http://www.revec.ro/images/images_site/articole/article_b98884441d5e4365405c0404207a0b73.pdf
- ГАГАУЗ, Валерий. Цифровизация бизнес-процессов в коммерческих предприятиях малого и среднего бизнеса. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării. Ediția 15, Vol.2, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, pp. 179-186. ISBN 978-9975-3529-7-0.
- ГАГАУЗ, Валерий, БЕЛОСТЕЧНИК, Григорий. Внедрение цифровых технологий в предпринимательскую деятельность и бухгалтерский учет. In: Provocările contabilităţii în viziunea tinerilor cercetători [Resursă electronică]: Conf. şt. intern. studenţească, ISSC 2022: Culegere de articole ştiinţifice, Ed. a 6-a, 11-12 martie 2022. Chişinău: ASEM, 2022, pp. 90-96. ISBN 978-9975-155-87-8 (PDF).
- GAGAUZ V. The efficiency of promotion of goods and services through social networks: a study based on the practice of small and medium enterprises in Moldova. In: Development Through Research and Innovation: – 2022, Ed. 3, 26 august 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediția 3, pp. 26-32. ISBN 978-9975-3590-5-4. DOI: https://doi.org/10.53486/dri2022.02
- ГАГАУЗ В. Какие навыки нужны маркетологам в условиях цифровизации экономики? Ожидания предпринимателей In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 17, 12-13 octombrie 2023. Chisinau, Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2023, Ediția 17, p. 133-141. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.cecg.I.2023.17.13
Teza și rezumatul tezei pot fi studiate la adresa:
Link TEZA: https://irek.ase.md/xmlui/bitstream/handle/123456789/3637/GagauzV_teza_de_doctor.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Link Rezumat EN: https://irek.ase.md/xmlui/bitstream/handle/123456789/3634/REZUMAT_Gagauz_eng.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Link Rezumat RO: https://irek.ase.md/xmlui/bitstream/handle/123456789/3635/REZUMAT_Gagauz_rom.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Link Rezumat RU; https://irek.ase.md/xmlui/bitstream/handle/123456789/3636/REZUMAT_Gagauz_rus.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Adresa de email unde pot fi transmise avize la rezumat: cotelnic.ala@ase.md; gagauzvf@gmail.com
Susținerea tezei poate fi consultată la linkul: